Szanowni Państwo,
na wstępie pragnę przypomnieć, że przy zawieraniu umowy sprzedaży przez telefon należy wyróżnić dwa kroki.
Pierwszy polega na potwierdzeniu treści proponowanej umowy – przedsiębiorca ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku.
Drugim krokiem jest utrwalenie oświadczenia konsumenta - oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy musi zostać utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (np. mailowo) i to dopiero po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy o którym pisałem wyżej. Należy podkreślić, że ustawa nie precyzuje to ma dokonać takiego utrwalenia, dlatego zalecamy, aby takie utrwalenie nastąpiło zarówno po stronie konsumenta, jak i przedsiębiorcy.
Odnosząc się do treści pytania wszystko zależy od treści standardowego info z warunkami sprzedaży – jeżeli jego treść gwarantuje spełnienie obowiązków informacyjnych z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827). Jeżeli nie zawiera on wymaganych informacji, to najlepiej dla Państwa bezpieczeństwa jest załączać regulamin, a także dodać zapis w przesyłanej informacji, że w kwestiach nieuzgodnionych indywidualnie wiąże przesłany regulamin sklepu.