Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+2 głosów
204 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam, uprzejmie proszę o informację jak postępować przy potwierdzaniu zamówień telefonicznych? czy jeśli klient wybierze potwierdzenie poczta tradycyjną to muszę dołączyć oprócz standardowego info z warunkami sprzedaży muszę mu wysyłać regulamin w wersji papierowej? Z góry dziękuję za odp.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Szanowni Państwo,

na wstępie pragnę przypomnieć, że przy zawieraniu umowy sprzedaży przez telefon należy wyróżnić dwa kroki.

Pierwszy polega na potwierdzeniu treści proponowanej umowy – przedsiębiorca ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku.

Drugim krokiem jest utrwalenie oświadczenia konsumenta - oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy musi zostać utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (np. mailowo) i to dopiero po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy o którym pisałem wyżej. Należy podkreślić, że ustawa nie precyzuje to ma dokonać takiego utrwalenia, dlatego zalecamy, aby takie utrwalenie nastąpiło zarówno po stronie konsumenta, jak i przedsiębiorcy.

Odnosząc się do treści pytania wszystko zależy od treści standardowego info z warunkami sprzedaży – jeżeli jego treść gwarantuje spełnienie obowiązków informacyjnych z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827). Jeżeli nie zawiera on wymaganych informacji, to najlepiej dla Państwa bezpieczeństwa jest załączać regulamin, a także dodać zapis w przesyłanej informacji, że w kwestiach nieuzgodnionych indywidualnie wiąże przesłany regulamin sklepu.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...