Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
320 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient zwrócił towar po 30 dniach od zakupu, czyli przekroczył termin na odstąpienie. Nie uznaliśmy  jego zwrotu i wezwaliśmy go do odebrania produktu. On jednak nie chce go odebrać, a my nie chcemy mu zwracać wpłaty. Czy jeżeli nadal mimo wszystko będzie on się uchylał od odbioru swojej własności to co możemy dalej zrobić, jeśli nie chcemy magazynować tych produktów w nieskończoność?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Jeżeli klient uchyla się od odbioru towaru, który zalega w Państwa magazynie, to macie Państwo następujące rozwiązania:

1) W przypadku konsumentów sprzedawca może wezwać klienta do odbioru towaru i zastrzec w nim, iż w przypadku braku odbioru towaru w podanym terminie zaczniecie on naliczać opłatę za bezumowne przechowywanie rzeczy w wyliczonej przez Państwa wysokości (ważne, aby była ona adekwatna do kosztu przechowywania rzeczy). 

2) W przypadku przedsiębiorców sprzedawca może również wezwać klienta do odbioru towaru i zastrzec prawo do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie. Sprzedawca może również wysłać klientowi wezwanie do odbioru rzeczy i zastrzec w nim, że po upływie terminu uzna on, iż rzecz została przez klienta porzucona. Po upływie tego terminu sprzedawca mógłby zutylizować towar. 

Szerzej omawiamy tą kwestię w naszym ostatnim artykule: https://prokonsumencki.pl/reklamacja-towaru-2/klient-nie-odbiera-zamowionego-lub-reklamowanego-towaru-i-co-dalej-jak-prawidlowo-powinien-zachowac-sie-sprzedawca-w-sytuacji-porzucenia-towaru-przez-kupujacego/

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...