Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
218 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

dokonałam zakupu towaru jako przedsiębiorca na firmę. Towar okazał się marnej jakości i uległ uszkodzeniu już w pierwszych dniach jego użytkowania. Został odesłany do sprzedawcy jako reklamacja, ten jednak nie chce dokonać zwrotu środków nie uznając reklamacji.

Jakie prawa mam w tym przypadku? Czy jestem w stanie cokolwiek zadziałać?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Jeżeli sprzedawca nie wyłączył rękojmi wobec przedsiębiorców w regulaminie, nadal ma Pani prawo do reklamacji na podstawie rękojmi - może Pani żądać naprawy lub wymiany produktu, zwrotu ceny, albo obniżenia ceny. Jeżeli rękojmia jest wyłączona, to zgodnie ogólnymi przepisami o wykonywaniu umów, może Pani żądać odszkodowania za nieprawidłowe wykonanie umowy lub wezwać sprzedawcę do prawidłowego jej wykonania (np. dostarczenia prawidłowego produktu), a po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny. W razie ewentualnego sporu sądowego, to jednak na Pani będzie ciążyła konieczność wykazania, że sprzedawca rzeczywiście nieprawidłowo wykonał umowę, tzn. że dostarczył produkt o gorszej jakości, niż powinien.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...