Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
228 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam.
Klient odesłał towar po 21 dniach od chwili odebrania przesyłki, który zakupił na fakturę. Wcześniej nie informował sprzedawcy o zamiarze odesłania towaru ani powodach odesłania. Pomijam fakt czy w przesyłce była np reklamacja, czy chęć odstąpienia od umowy, nawet po terminie. Pytanie brzmi, czy sprzedawca musi odebrać przesyłkę, której się nie spodziewał ?

Taka sytuacja spotkała moją żonę. Odesłała towar w ramach gwarancji po 21 dniach nie informując sprzedawcy o takim zamiarze. Sprzedawca przesyłki nie odebrał i wróciła do nas jako niepodjęta w terminie. W rozmowie telefonicznej, już po powrocie przesyłki do nas, sprzedawca powiedział, iż zdarzały mu się przesyłki, których się nie spodziewał, a w nich prócz książki, była faktura do zapłaty, dlatego nie odbiera przesyłek, których się nie spodziewa. Czy miał prawo nie podejmować przesyłki ?

My też prowadzimy sprzedaż on-line i takie przesyłki też się zdarzają, nawet z uszkodzonymi produktami, jednak w tych przypadkach zmniejszamy wartość towaru i klienci się na to godzą.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jurek

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

Przepisy nie przewidują bezpośrednio obowiązku odebrania przesyłki. Natomiast w sytuacji kiedy klient odeśle przesyłkę mając prawo np. do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny albo do reklamacji z rękojmi, a Państwo jej nie odbiorą, będą Państwo musieli ponieść koszty ponownej wysyłki (a w przypadku konsumentów przy rękojmi obu przesyłek).

Jeżeli chodzi o Państwa klienta, w przypadku zakupu na fakturę mogą Państwo wskazać, że nie był to zakup konsumencki, klient nie miał zatem oprawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Ostatnio orzecznictwo sądów idzie w tym kierunku, że nawet zakup na firmę nie wyłącza odstąpienia od umowy, jeżeli klient wykaże, że tak naprawdę zakupił towar w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą. Jeżeli przesyłka zawiera oświadczenie o odstąpieniu od umowy, liczy się data jej nadania i w ten sposób należy sprawdzić czy został zachowany termin na odstąpienia. Natomiast taki klient nadal musiałby wykazać, że tak naprawdę zakupił towar w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...