Witam.
Klient odesłał towar po 21 dniach od chwili odebrania przesyłki, który zakupił na fakturę. Wcześniej nie informował sprzedawcy o zamiarze odesłania towaru ani powodach odesłania. Pomijam fakt czy w przesyłce była np reklamacja, czy chęć odstąpienia od umowy, nawet po terminie. Pytanie brzmi, czy sprzedawca musi odebrać przesyłkę, której się nie spodziewał ?
Taka sytuacja spotkała moją żonę. Odesłała towar w ramach gwarancji po 21 dniach nie informując sprzedawcy o takim zamiarze. Sprzedawca przesyłki nie odebrał i wróciła do nas jako niepodjęta w terminie. W rozmowie telefonicznej, już po powrocie przesyłki do nas, sprzedawca powiedział, iż zdarzały mu się przesyłki, których się nie spodziewał, a w nich prócz książki, była faktura do zapłaty, dlatego nie odbiera przesyłek, których się nie spodziewa. Czy miał prawo nie podejmować przesyłki ?
My też prowadzimy sprzedaż on-line i takie przesyłki też się zdarzają, nawet z uszkodzonymi produktami, jednak w tych przypadkach zmniejszamy wartość towaru i klienci się na to godzą.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jurek