Dzień dobry,
drugą wiadomość należy potraktować jako oświadczenie od odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny, ze względu na to, że nie klient nie wskazał tym razem żadnej wady. Jeżeli klient jest konsumentem i nie minęło jeszcze 14 dni od dnia dostarczenia do niego szafy, ma on prawo do takiego odstąpienia, niezależnie od wcześniejszej reklamacji. Oczywiście w takim przypadku, ma prawo do zwrotu tylko pozostałej części ceny.
Jeżeli chodzi o spadek wartości mebla, zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, "konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy".
Samo skręcenie mebla trudno byłoby podciągnąć pod ten przepis, należałoby więc wykazać, że wartość mebla zmniejszyła się np. ze względu na wadliwe skręcenie lub uszkodzenie wynikające z nieprawidłowego skręcenia. W przeciwnym razie klient powinien otrzymać zwrot całości ceny.
Pozdrawiamy