Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
264 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika (120)
Klient zakupił w sklepie szafę. Okazało się, że front ma niewielką niezgodność z wizualizacją / aranżacją przedstawioną na stronie sklepu. Klient złożył reklamację w tej sprawie, zaproponowaliśmy mu jako rozwiązanie rekompensatę finansową, na którą Klient przystał i odesłał w odpowiedzi numer konta do wypłaty. Po otrzymaniu maila z danymi do przelewu wypłaciliśmy Klientowi rekompensatę.

Po kilku godzinach Klient zadzwonił, że złożył szafę, jednak gdy żona wróciła z pracy powiedziała, że szafa jej się nie podoba i chce ją jednak zwrócić.

Czy Klient po zaakceptowaniu rekompensaty finansowej ma prawo do zwrotu towaru?
Szafa wykonana jest w płyty wiórowej i po demontażu nie będzie się nadawała do dalszej odsprzedaży jako produkt nowy! Klient wiedział o niezgodnym froncie przed montażem szafy, więc w naszej opinii nie musiał jej montować.

Proszę o pomoc w tej sprawie.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

drugą wiadomość należy potraktować jako oświadczenie od odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny, ze względu na to, że nie klient nie wskazał tym razem żadnej wady. Jeżeli klient jest konsumentem i nie minęło jeszcze 14 dni od dnia dostarczenia do niego szafy, ma on prawo do takiego odstąpienia, niezależnie od wcześniejszej reklamacji. Oczywiście w takim przypadku, ma prawo do zwrotu tylko pozostałej części ceny.

Jeżeli chodzi o spadek wartości mebla, zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, "konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy".

Samo skręcenie mebla trudno byłoby podciągnąć pod ten przepis, należałoby więc wykazać, że wartość mebla zmniejszyła się np. ze względu na wadliwe skręcenie lub uszkodzenie wynikające z nieprawidłowego skręcenia. W przeciwnym razie klient powinien otrzymać zwrot całości ceny.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...