Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
242 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Czy pominięcie przez klienta jednego z wymogów reklamacyjnych bądź uchylenie się od jego spełnienia skutkuje nieważnością procesu reklamacyjnego. Na co trzeba zwrócić uwagę?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Należy wskazać, że nie ma ogólnych wymogów co do formy reklamacji, a tym bardziej takich, które skutkowałyby jej nieważnością - jedynym nasuwającym mi się brakiem może być brak wskazania żądania konsumenta. W takim przypadku sprzedawca (biorąc pod uwagę status konsumenta - podmiotu, którego należy chronić przed potencjalnie wykorzystującym swoją dominującą pozycję przedsiębiorcą) powinien skontaktować się z konsumentem prosząc o uzupełnienie reklamacji.

Należy pamiętać, że w przypadku gdy konsument zażądał wymiany towaru na nowy, naprawy, bądź obniżenia ceny sprzedawca ma 14 dni aby rozpatrzyć reklamację - przekroczenie tego terminu skutkuje uznaniem żądania konsumenta.

 

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...