Na ustosunkowanie się do reklamacji złożonej przez konsumenta sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych. (por. Art. 561[5] KC. Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
W orzecznictwie wskazano, że w tym terminie konsument musi zapoznać się z oświadczeniem sprzedawcy - oznacza to, że nie wystarczy wysłanie pisma pocztą tradycyjną ostatniego, czternastego dnia, trzeba tutaj zachować odpowiedni margines na dotarcie przesyłki. (Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.
§ 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.)
Dlatego zalecamy wysyłać również odpowiedź na reklamację w formie elektronicznej - np. mailem. Wtedy mamy pewność, że termin został zachowany.