Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
193 wizyt
w Inne przez użytkownika
Klient zakupił towar już przeszło pół roku temu, za pobraniem. Od razu po złożeniu zamówienia poinformowaliśmy klienta, że towar wystawił się na stronę przez omyłkową aktualizacje systemu, ponieważ towaru obecnie nie produkujemy i nie widzimy planów produkcyjnych na ten konkretny zakupiony towar. Klient się uparł - musi mieć taki bo ma już taki towar od nas i musi mieć do kompletu. Wymiana na inne nie wchodzi w grę. Od pół roku informujemy ciągle o braku możliwości wykonania towaru.
Jakie mamy możliwości rozwiązania takiej umowy z klientem ? W jaki sposób można wycofać się z takiej umowy ?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry

jeżeli jest to produkt, którego nie ma w ogóle na rynku, i był on produkowany tylko przez Państwo, zgodnie z kodeksem cywilnym należy uznać, że zobowiązanie sprzedawcy do dostarczenia produktu klientowi wygasło. Można wówczas poinformować klienta o fakcie wygaśnięcia zobowiązania sprzedawcy z uwagi na niemożność spełnienia świadczenia. Podstawę prawną stanowi wówczas art. 475 § 1 w zw. z art. 495 § 1 kodeksu cywilnego.

Jeżeli jest to produkt, który jest dostępny również u innych sprzedawców, to taką umowę sprzedaży należałoby wykonać, chociażby miało to oznaczać konieczność zakupienia produktu w innym sklepie w celu wysłania go klientowi. Można również poprosić klienta, aby sam odstąpił od umowy i zaproponować mu w zamian np. inny produkt w promocyjnej cenie - jednak taka prośba jest dla klienta niewiążąca.

Pozdrawiam,

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...