Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
532 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

Klient dokonał zwrotu poprzez Allegro Smart.

Paczka zaginęła.

Co w tym wypadku? Czy sprzedawca powinien zwrócić pieniądze i składać reklamacje do przewoźnika? Czy to klient jako nadawca paczki jest odpowiedzialny za jej dostarczenie i to on powinien składać reklamacje do przewoźnika?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

w przypadku gdy to klient wybiera przewoźnika, ryzyko ponosi klient jako nadawca, ponieważ to on zawarł umowę z przewoźnikiem. W przypadku natomiast gdy sprzedawca odbiera towar od klienta lub oferuje klientowi odesłanie towaru za pomocą współpracujących z nim przewoźników, to w takim wypadku klient nie zawierał umowy przewozu z przewoźnikiem, więc ryzyko ponosi sprzedawca.

W regulaminie Allegro oraz Allegro Smart nie widnieje informacja rozstrzygająca tę kwestię, jednak z uwagi na powyższe można przyjąć że w przypadku Allegro Smart mamy do czynienia z drugą z sytuacji – klient nie ma bowiem wpływu na wybór przewoźnika, dokonuje bezpłatnego zwrotu, nadaje przesyłkę z etykietą otrzymaną od sprzedawcy.

W projektowanej polityce zwrotów Allegro, dostępnej pod linkiem: https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD, których zasady zaczną obowiązywać od października 2021 roku wskazano, że w sytuacji w której produkt został wysłany za pomocą metod oferowanych przez Allegro (etykieta lub kod wygenerowane przez Formularz zwrotu towaru), a jedną z takich metod jest zwrot w ramach Allegro Smart, klient powinien skontaktować się z allegro za pomocą formularza kontaktowego.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...