Dzień dobry,
w przypadku gdy to klient wybiera przewoźnika, ryzyko ponosi klient jako nadawca, ponieważ to on zawarł umowę z przewoźnikiem. W przypadku natomiast gdy sprzedawca odbiera towar od klienta lub oferuje klientowi odesłanie towaru za pomocą współpracujących z nim przewoźników, to w takim wypadku klient nie zawierał umowy przewozu z przewoźnikiem, więc ryzyko ponosi sprzedawca.
W regulaminie Allegro oraz Allegro Smart nie widnieje informacja rozstrzygająca tę kwestię, jednak z uwagi na powyższe można przyjąć że w przypadku Allegro Smart mamy do czynienia z drugą z sytuacji – klient nie ma bowiem wpływu na wybór przewoźnika, dokonuje bezpłatnego zwrotu, nadaje przesyłkę z etykietą otrzymaną od sprzedawcy.
W projektowanej polityce zwrotów Allegro, dostępnej pod linkiem:
https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD, których zasady zaczną obowiązywać od października 2021 roku wskazano, że w sytuacji w której produkt został wysłany za pomocą metod oferowanych przez Allegro (etykieta lub kod wygenerowane przez Formularz zwrotu towaru), a jedną z takich metod jest zwrot w ramach Allegro Smart, klient powinien skontaktować się z allegro za pomocą formularza kontaktowego.
Pozdrawiamy