Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
202 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Klientka zakupiła soczewkę kontaktową z namalowaną tęczówką. Po otrzymaniu soczewki zgłosiła telefonicznie, że kolor jest w nieco innym odcieniu niż zamawiała. Prosiliśmy panią o odesłanie soczewki i wypełnienie formularza. Przez rok klientka się nie odzywała. Teraz odesłała produkt na reklamację, ale była to soczewka roczna i straciła już swój termin przydatności. Co w takiej sytuacji? Jak uznać lub odrzucić taką reklamację?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

zasadniczo produkty można reklamować również po upływie daty przydatności. Warunkiem jest, czy pomimo upływu daty przydatności jest możliwe ustalenie, czy produkt faktycznie ma reklamowaną wadę. Zatem przy takiej reklamacji wada nie powinna wynikać z samego upływu terminu przydatności a powinna być taką, która występuje niezależnie od daty przydatności (a więc zbyt niska jakość, zanieczyszczenie, ewidentna niezgodność z zamówieniem). W tym przypadku prawdopodobnie da się to ustalić ponieważ kolor nie jest związany z datą przydatności. Jeżeli kolor faktycznie się różni, to zalecamy uwzględnić reklamację.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...