Jeżeli reklamacja jest zasadna tylko częściowo, to tak należy się do niej ustosunkować. Może to mieć bowiem znaczenie przy oceni istotności wady i np. możliwości odstąpienia od umowy.
W opisanej hipotetycznej sytuacji należy zwrócić uwagę na fakt, że produkt jednak posiada wadę. Wada ta może być na tyle istotna, aby na jej podstawie konsument mógł odstąpić od umowy.
Może również zdarzyć się, że konsument, wskazuje w reklamacji na 5 wad, w związku z czym żąda wymiany towaru na nowy, a ekspertyza serwisu, czy rzeczoznawcy, wskazuje, że istnieje tylko jedna wada i to możliwa do usunięcia poprzez naprawę.
Należy wskazać, że zgodnie z art. 561 § 3 KC, sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.