Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
292 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Klient we wniosku reklamacyjnym na podstawie ustawy życzy sobie wymiany produktu na nowy. W serwisie stwierdzono jednak, że wada jest na tyle niewielka, że możliwe jest jej wyelminowanie poprzez naprawę bądź wymianę danego elementu. Czy w takim wypadku reklamacja powinna zostać odrzucona i w treści pisma zaproponowana powinna zostać naprawa produktu bądź wymiana danej części ze względu na narażenie przedsiębiorcy na dodatkowe koszta związane z ewentualną wymianą

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

W przypadku żądania konsumenta wymiany produktu, gdy wskazywana wada jest na tyle niewielka, że da się ją wyeliminować poprzez naprawę produktu (wymiana całego produktu wymagałaby nadmiernych kosztów), sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

Odmawiając spełnienia żądania konsumenta, sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie - w tym przypadku naprawę. Również konsument może zmienić w takim przypadku swoje żądanie. Należy podkreślić, że sprzedawca nie może bez zgody konsumenta zmienić jego wyboru i np. w omawianym przypadku naprawić wózek.

Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej. (por. art. 561 §3 KC).

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...