W przypadku żądania konsumenta wymiany produktu, gdy wskazywana wada jest na tyle niewielka, że da się ją wyeliminować poprzez naprawę produktu (wymiana całego produktu wymagałaby nadmiernych kosztów), sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
Odmawiając spełnienia żądania konsumenta, sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie - w tym przypadku naprawę. Również konsument może zmienić w takim przypadku swoje żądanie. Należy podkreślić, że sprzedawca nie może bez zgody konsumenta zmienić jego wyboru i np. w omawianym przypadku naprawić wózek.
Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej. (por. art. 561 §3 KC).