Panie Dawidzie,
należy pamiętać, że umowa dystrybucyjna polega na zobowiązaniu się dostawcy do dostarczania na stałych zasadach dane towary, a dystrybutor do ich kupna oraz odsprzedaży podmiotom trzecim - działa on na własny rachunek i na własną odpowiedzialność. Z uwagi na powyższe, w przypadku zgłaszanej reklamacji z tytułu rękojmi, to dystrybutor jest sprzedawcą i to on jest adresatem zgłaszanej reklamacji. Dlatego to on powinien ustosunkować się do złożonej reklamacji - w przypadku konsumentów w terminie 14 dni kalendarzowych. Nie ma w tym wypadku dla Państwa określonego terminu, który przewidywałyby przepisy. Ewentualnie może to regulować zawarta umowa dystrybucji.
Należy także pamiętać o istnieniu tzw. regresu - sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa (art.576[1] KC)