Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+3 głosów
795 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Mam pytanie dotyczące zwrotu towaru. Sprzedaję biżuterię i jeżeli towar zwracany ma pozrywane metki i nosi ślady użycia - czyli jest brudny (pot, puder itd) czy mam obowiązek przyjęcie towaru, który jest zwracany w rozumieniu 14dniowego prawa do rozwiązania umowy? Zwykły zarząd to przecież możliwość sprawdzenia kolczyków jak w sklepie stacjonarnym, a pozrywane metki i ubrudzona biżuteria to zwykły zarząd? Jak zareagować w takich sytuacjach, jak udowodnić klientowi, że używał towar? Co w przypadku jeżeli używane były np. wyłącznie kolczyki, a bransoletka jest nieużywana a produkt był sprzedawany jako komplet?
Ja jestem w stanie to jednoznacznie stwierdzić, biżuteria którą sprzedaję jest kryształowa - po jej noszeniu, kryształy zwyczajnie są brudne.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)
Odstąpienie w tym wypadku jest skuteczne i powinna Pani przyjąć taki towar. Aczkolwiek ma Pani prawo domagać się odszkodowania od klienta za przekroczenie dozwolonego użycia towaru. Konsument ma prawo korzystać z towaru przed odstąpieniem od umowy tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym.

Wysokość odszkodowania powinna tutaj być równa utracie wartości towar ponad dozwolony użytek. Tutaj to Pani jako sprzedawca musi wycenić tę utratę wartości, oczywiście to wyliczenie winno być maksymalnie obiektywne aby konsument go nie kwestionował. Choć oczywiście należy się liczyć, że klient będzie to kwestionował. Niemniej jednak ma Pani prawo domagać się w takim wypadku odszkodowania.

Proszę pamiętać, że pieniądze w takim wypadku są zazwyczaj jeszcze u Pani i może Pani po wyliczeniu szkody, wezwać klienta do zapłaty odszkodowania, a w razie braku płatności potrącić jego wysokość ze zwracanej kwoty.

Szerzej piszemy o tym tutaj:  https://prokonsumencki.pl/blog/konsument-ma-prawo-korzystac-z-towaru-przed-odstapieniem-od-umowy-tylko-tak-jak-robilby-to-w-sklepie-stacjonarnym/

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...