Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
513 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam. Jak ma się sprawa z następującą sytuacją. Prowadzę stacjonarny sklep. Klient zakupił uniwersalny pilot tv. Następnego dnia przyszedł chcąc zwrócić towar, gdyż jak twierdzi pilot nie działa ( sprawdzony na miejscu przeze mnie i działa). Być może chodziło mu o to, że nie działa na jego TV. Jak w takiej sytuacji powinna wyglądać reklamacja i co powinienem zrobić ja jako sprzedawca?
Dziękuję. Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Dzień dobry,

w polskim systemie prawnym nie ma uregulowanej instytucji zwrotu towaru przez konsumenta dokonującego zakupu w sklepie stacjonarnym, dlatego od to od Pana dobrej woli zależy przyjęcie zwrotu.

Pamiętać jednakże należy, że zgodnie art. 556[1] §  1.  wada  fizyczna  polega  na  niezgodności rzeczy  sprzedanej  z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

  1. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
  2. nie  ma  właściwości,  o  których  istnieniu  sprzedawca  zapewnił  kupującego,  w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
  3. nie  nadaje  się  do  celu,  o  którym  kupujący  poinformował  sprzedawcę  przy zawarciu  umowy,  a  sprzedawca  nie  zgłosił  zastrzeżenia  co  do  takiego  jej przeznaczenia;
  4. została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Procedurę reklamacyjną opisaliśmy na blogu: : http://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...