Obowiązek podania danych danych identyfikujących wynika z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta. Ustawa nakazuje najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały m.in. o swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
Ustawa ta nakładając obowiązek informacyjny nie określa jednak formy w jakim ma być on spełniony.
Tłumacząc, przedsiębiorca ma obowiązek podać te dane, jednakże forma ich przekazania zależy od niego, dlatego jeśli przedsiębiorca chce, to może zamieścić je i w stopce i zakładce. Pamiętać, trzeba, że muszą być one podane w sposób jasny i zrozumiały.
Wydaje się jednak, że wystarczające jest umieszczenie tych informacji w regulaminie sklepu.
Sprzedawca musi pamiętać o art. 21 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z nim przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.Potwierdzenie obejmuje:
- informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1, chyba że przedsiębiorca dostarczył konsumentowi te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy.
Przekładając z języka prawnego - informacje rejestrowe muszą znaleźć się w mailu potwierdzającym zawarcie umowy.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.