Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
519 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
23 lutego 2015 kupiłam na firmę sprzęt kuchenny w sklepie internetowym. 25 lutego 2015 sprzęt został dostarczony. Wszystko przebiegło bez zakłóceń (płatność, dostawa, odbiór itd). Finalnie okazało się, że jeden ze sprzętów (okap kuchenny) nie spełnia naszych oczekiwań. Postanowiliśmy go zwrócić do sprzedawcy, korzystając z opcji odstąpienia od umowy ("zwrot w 14 dni"). Podczas telefonicznej rozmowy z pracownikiem sklepu internetowego, dowiedziałam się, że jeśli zakup został dokonany na Firmę, nie przysługuje mi prawo zwrotu towaru. Sprawa zostanie rozpatrzona w trybie reklamacji. Na obecną chwilę nie wiem co dalej. Czekam. Czy sklep internetowy ma prawo nie przyjąć z powrotem towaru pełnowartościowego, nie rozpakowanego z opakowania oryginalnego? Proszę o pomoc

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)

Dzień dobry,

w Pani przypadku – gdy zakupu dokonała Pani „na firmę” – jest Pani przedsiębiorcą, a ustawowe tzw. „prawo do namysłu” wynikające z art. 27 ustawy z dnia 30 czerwca 2014 roku o prawach konsumenta przysługuje wyłącznie konsumentowi, a więc osobie fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22[1] Kodeksu Cywilnego) Instytucję tę opisaliśmy na naszym blogu w artykule: http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/

W Pani przypadku mogą mieć zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady. 

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...