Szanowny Panie,
ustawa o prawach konsumenta w art. 32 stanowi, że “Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy”.
Muszę jednak wskazać, że zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumenta: “Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.”
Zgodnie z powyższym, jest Pan zobowiązany zwrócić Konsumentowi cenę towaru + najtańszy koszt przesyłki do Klienta oferowany przez Pana w sklepie (koszty przesyłki od Klienta do Pana ponosi Konsument). Nie może Pan w swoim regulaminie wyłączać regulacji powszechnie obowiązujących. Zapisy wskazane przez Pana w regulaminie stanowią klauzule niedozwolone.
Pozdrawiamy,
Zespół Prokonsumencki.pl