Przede wszystkim trzeba pamiętać, że od momentu w którym Klient poinformował Pana o wniesieniu reklamacji, musi Pan w ciągu 14 dni poinformować Klienta o sposobie jej rozpatrzenia. Jeżeli powyższy termin zostanie przekroczony, wówczas reklamacja z automatu zostanie uznana za zasadną.
W tym wypadku proponuję wysłać do Klienta pismo zawierające wezwanie do wydania przedmiotu reklamacji w określonym czasie z zaznaczeniem, że jeśli nie zastosuje się do pisma, to będzie Pan zmuszony odrzucić jego reklamację z uwagi na brak możliwości oceny wadliwości produktu bez uprzedniego obejrzenia. Równocześnie w piśmie tym może Pan wskazać, że jeśli Klient wyśle towar w u mówionym terminie, Pan rozpatrzy jeszcze raz jego reklamację.
Ponadto, Klient nie może żądać zwrotu wpłaconej kwoty jeszcze przed wysłaniem towaru, ponieważ na tym etapie nie jest wiadome w jaki sposób dana reklamacja zostanie rozpatrzona.