Szanowni Państwo,
zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej do skutecznego stosowania dyrektywy 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów, jeżeli dowód został otrzymany po upływie 14 dni, przedsiębiorca zwraca koszty konsumentowi bez zbędnej zwłoki. Znaczenie terminu „bez zbędnej zwłoki” musi być jednak analizowane w zależności od konkretnego przypadku, w normalnych okolicznościach dokonanie zwrotu nie powinno zająć jednak więcej niż kilka dni roboczych.
Wobec powyższego, po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wysyłkę paczki Sprzedawca powinien bez zbędnej zwłoki zwrócić wszelkie otrzymane od Pana świadczenia, w żadnym wypadku nie może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do dnia otrzymania przesyłki.
Pozdrawiamy,
Zespół Prokonsumencki.pl