Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
886 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
witam,dnia 22 lipca ,osoba fizyczna zakupila w naszej firmie odziez.wplata na konto,dnia nastepnego towar wyslalismy,po czym dwa dni pozniej osoba telefonicznie poinformowala,ze towar jej nie odpowiada,i chce zwrocic.listownie wyslala odstapienie od umowy,co nie zostalo przez nas odebrane,gdyz przebywalismy poza granica,towaru jednak nie otrzymalismy ,i kupujaca go nie odeslala,po czym jakis czas temu otrzymalismy pismo z federacji konsumentow.Minely juz dwa miesiace,czy my musimy ten towar przyjac? jak to wyglada formalnie,jakie groza nam konsekwencje?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone także telefonicznie i taką informacją Państwo otrzymali. Należy zatem uznać zwrot za skuteczny.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl
przez użytkownika (100)
Mam inne zdanie na temat tej sytuacji. Według pytania klient złożył jedynie oświadczenie odstąpienia od umowy. Oświadczenie to uznamy więc za skuteczne. Konsument nie spełnił jednak obowiązku i w ustawowym terminie nie dostarczył produktu na adres. Jeżeli więc konsument był powiadomiony o swoich obowiązkach i możliwościach wynikających z ustawy odstąpienie jest jest skuteczne.
Proszę o weryfikację i stanowisko, moim zdaniem klient ma 2 tygodnie na zgłoszenie i kolejne 2 tygodnie na odesłanie ( licząc od zgłoszenia ). Tutaj finalnie konsument nigdy nie doręczył produktu.
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Ustawodawca wyznaczył termin na zwrot produktu 14 dni, ale nie wskazał żadnej sankcji w przypadku przekroczenia tego terminu. W takiej sytuacji zatem odstąpienie od umowy jest jak najbardziej skuteczne, a Pan może domagać się odszkodowania na zasadach ogólnych, jeśli termin został przekroczony.
przez użytkownika (100)
Reasumując klient nie ma ograniczonego terminu na zwrot towaru, może więc towar zwrócić nawet po pół roku? Z zapisu który jasno wynika iż klient ma nie więcej niż 14 dni.
Możemy więc interpretować ( jako że jest to element zapisu ustawy ) iż jest to termin graniczny a konsument nie dopełnił należycie swoich obowiązków.
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Tak, można przyjąć, że jest to termin graniczny i konsument nie dopełnił swoich obowiązków i dlatego właśnie można dochodzić od niego odszkodowania na zasadach ogólnych. Ale nie można uznać, że odstąpienie jest nieskuteczne.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...