Zgodnie z regulacją znajdującą się w nowej ustawie, Konsument który kupuje towar przez Internet może go zobaczyć/przymierzyć w taki sposób, na jaki Sprzedawca pozwoliłby mu w sklepie stacjonarnym.
Istnieją jednak towary, których nie można zwracać, jak chociażby np. leków, otwartych kosmetyków, soczewek, zafoliowanych płyt CD/DVD czy chociażby gier komputerowych.
Mając na uwadze Pańskie pytanie, konsument musi mieć możliwość zbadania cech funkcjonalnych produktu, a więc ma prawo rozpakować produkt, wyjąć go, zobaczyć, dotknąć itp. Sprzedając produkty, które są zapakowane fabrycznie w blistry zgrzewane musi Pan liczyć się z tym, że Klient ma prawo otworzyć oryginalne zapakowany produkt. Jednakże gdyby uznał Pan, że Klient zniszczył opakowanie w stopniu przewyższającym zwykłe obejrzenie produktu, wówczas może Pan wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym do Klienta.
Proszę także pamiętać, że w powyższej kwestii nie ma jeszcze orzecznictwa ani praktyki decyzyjnej UOKiK i może się okazać, że już samo otwarcie takiego produktu przekroczy dozwolony zakres sprawdzenia - przykładowo w sklepie stacjonarnym klient również takiego towaru nie otworzy.
Szerzej piszemy o tym tutaj: https://prokonsumencki.pl/blog/konsument-ma-prawo-korzystac-z-towaru-przed-odstapieniem-od-umowy-tylko-tak-jak-robilby-to-w-sklepie-stacjonarnym/