Jeżeli chodzi o o płatności to nie jesteśmy w stanie dać jednoznacznej i oczywistej odpowiedzi. Ustawa reguluje jedynie to, że w przypadku dostawy produktu sprzedawca ma prawo zwrócić koszt tej najtańszej. Nie wypowiada się w ogóle co do płatności. Z jednej strony można więc przyjąć, że celowo pominął tą regulację i do płatności ta reguła nie będzie miała zastosowania, a z drugiej strony, że kwestie regulowane przy dostawie można rozciągać także na płatności. Sprawę jeszcze bardziej utrudnia to, że orzecznictwa w tym przedmiocie jeszcze w ogóle nie ma.
Analizując jednak wytyczne do Dyrektywy Parlamenty Europejskiego i Rady 2011/83/UE można zauważyć, że wynika z nich, że to sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu wszelkie dokonane przez niego płatności przy użyciu takich samych środków płatniczych, chyba, że kupujący zgodzi się na to, aby zwrot nastąpił w inny sposób. Ten zapis został wyraźnie złagodzony w przypadku kosztów dostawy. Można by zatem przyjmować, że skoro ustawodawca nie wypowiedział się co do sposobów płatności, to oznacza to, że ma on zwrócić pełną kwotę, jak wpłacił klient.
Powyższe potwierdza także stanowisko UOKIK, który stwierdził, że przy odstąpieniu od umowy zawartej na odległość to na przedsiębiorcę spadają wszelkie koszty związane ze zwrotem płatności, również takiej, która została dokonana za pośrednictwem operatora płatności, który naliczył dodatkową prowizję lub konta zagranicznego.