Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
299 wizyt
w Ustawa konsumencka przez użytkownika
Dzień dobry,

Sytuacja jak niżej.

Przesyłka (2 sejfy) składająca się z 2 oddzielnych paczek została wysłana 23.08. Po drodze 1 paczka zaginęła. Po odnalezieniu przez przewoźnika został umówiony termin doręczenia (8 dni po nadaniu). Nauczeni doświadczeniem poprosiliśmy o sprawdzenie przesyłki przez klienta (wysłany email) i w przypadku uszkodzeń spisanie protokołu uszkodzenia.

Klient spisał protokół ponieważ jedna paczka rzeczywiście była uszkodzona, jednak w protokole nie zaznaczył informacji, że opakowanie było uszkodzone. Przewoźnik w takich przypadkach nie uznaje reklamacji. Klient w mailu zgłosił nam, że karton był przemoczony i wewnętrzne opakowanie było uszkodzone. Na naszą sugestie aby skontaktował się z kurierem i poprawił protokół odpowiedział, że tego nie uczyni.

Bardzo proszę o pomoc i informacje jak mamy podejść do reklamacji klienta. Brak współpracy klienta spowoduje, że przewoźnik nie uzna reklamacji

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Niestety Klient nie ma w ogóle obowiązku sporządzania protokołu uszkodzenia. W takiej sytuacji powinni Państwo uznać reklamację Klienta, a do przewoźnika jednocześnie przesłać korespondencję z Klientem, w której wskazuje on, że faktycznie opakowanie było uszkodzone.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...