Witam,
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Wysłaliśmy przesyłkę do klienta z magazynu producenta. Pracownik klienta przyjął przesyłkę, jednak klient później zobaczył, że była uszkodzona. Jeszcze tego samego dnia spisał z kurierem protokół szkody, jednak zauważyłem, że jest tam informacja, że klient początkowo przyjął zamówienie bez zastrzeżeń.
Kurier był przez nas zamówiony więc teraz to my musimy dochodzić o ubezpieczenie. Przesyłka była ubezpieczona. Była to wędzarnia, której bok jest wgnieciony. My jednak od producenta musimy zamówić całą szafę wędzarniczą, bo nie można zmienić tylko boku.
Proszę o informację, czy fakt, że początkowo klient przyjął przesyłkę, może spowodować, że ubezpieczenie nie zostanie wypłacone, mimo iż jeszcze tego samego dnia spisano protokół szkody? Czy powinienem wysłać do klienta nową szafę wędzarniczą (czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji to 14-30 dni, a klient teoretycznie może jeszcze odstąpić od zamówienia), czy czekać na rozpatrzenie reklamacji? Czy ubezpieczenie wypłaci całą kwotę, którą musimy dopłacić? Pierwszy raz mam taką sytuację więc nie wiem jak to wygląda. Przede wszystkim nie wiem, czy wysłać nową szafę wędzarniczą. Nie chciałbym, żeby później się okazało, że poniesiemy koszt, który nie zostanie zwrócony, bo klient od razu nie odmówił przyjęcia paczki.