Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
225 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

Mamy trochę nietypową sytuację dot. odstąpienia od umowy, która nie jest opisana w Regulaminie.

Konsument zakupił u nas "pistolet ogrodniczy z dozownikiem", ale po jego przetestowaniu zdecydował się odstąpić od umowy. Może to oczywiście zrobić bez podawania przyczyny, ale w tym wypadku wskazał iż opis produktu wprowadzał w błąd, bo pistolet nie miał dozownika, a jedynie zbiornik na detergenty. Nie występował więc proces dozowania, a jedynie stopniowego uwalniania (w wyniku mieszania się wody z detergentem). Tu Konsument ma sporo racji bo opis nie był do końca precyzyjny.

Konsument przy odstąpieniu od umowy napisał, że oczekuje na pokrycie kosztów: zakupu + kosztów dostawy do niego + kosztów odesłania pistoletu do nas), czyli 24 + 10 + 13 = 47 PLN. Nie umawialiśmy się z Konsumentem, że odbierzemy od niego towar na nasz koszt.

I tutaj moje pytanie - czy mamy się przychylić do takiego stanowiska jakie oczekuje Konsument

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Gdyby przyjąć, że chodziło o odstąpienie od umowy. W takiej sytuacji nie musi Pan zwracać 13 zł za transport.

Wskazał Pan jednak, że opis był nieprecyzyjny, więc klient mógł odstąpić od umowy z uwagi na to, że produkt ma wadę (jest niezgodny z opisem) i w takiej sytuacji Klient ma prawo żądać zwrotu także tych 13 zł.

Sprawa jest dość kontrowersyjna, ale decyzja należy do Pana czy chce Pan zwracać także to 13 zł. Jeśli klient uzna, że chce żądać dalej zwrotu 13 zł wówczas musi skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.

Pozdrawiam

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...