Dzień dobry,
mam nadzieję, że pomimo użycia wielu skrótów myślowych dobrze zrozumiałem – konsument 1,5 roku od dnia wydania towaru złożył reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.
Należy wskazać, że na mocy art. 51 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) do umów zawartych przed 25 grudnia 2014 roku stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176).
Zgodnie z art. 4. ust. 1. tej ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Po upływie tego terminu to konsument musi udowodnić, że ujawniona wada tkwiła w momencie wydania towaru, np. poprzez stosowną opinię rzeczoznawcy. Jeżeli jest tak jak opisano, że nie podjął on żadnego działania, to proszę się nie martwić.
W razie jakichkolwiek pytań jesten do dyspozycji.