Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
16.0k wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Dzień dobry.

W dniu 16 lutego klient złożył zamówienie w moim sklepie internetowym i wybrał przesyłkę za pobraniem. Tego samego dnia towar został przez nas wysłany za pobraniem.

W dniu 17 lutego na stronie firmy kurierskiej widnieje innformacja, że klient zrezygnował z przesyłki i odmówił jej odebrania.

Przesyłkę jako zwrot skierowano z powrotem do nas jako do nadawcy i prawdopodobnie jutro (21.02) przesłka wróci do sklepu. Nie otrzymaliśmy żadnej informacji od kupującego, że rezygnuje z zakupu czy że nie będzie odbierał paczki.

Firma kurierska obciąży mnie, jako nadawcę, za 2 przesyłki: do klienta oraz zwrotną.

Wszyskie czynności wykonaliśmy prawidłowo,łączenie z wszelkimi wyamaganymi informacjami, powiadomieniami itp. Kto mi zwróci pieniądze za przesyłki?? Jak mam odzyskać pieniądze i od kogo?

Będę wdzięczna za odpowiedź.

Dziękuję z góry

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

W sytuacji, w której klient nie odbiera przesyłki pobraniowej nadal umowa jest zawarta, a zatem klient ma obowiązek odebrać przedmiot umowy oraz za niego zapłacić. Dodatkowo można także wzywać o zwrot kosztów przesyłki zwrotnej.

Istnieje również pogląd, który wskazuje, że nieodebranie przesyłki pobraniowej może być traktowane jako odstąpienie od umowy i wówczas można żądać od klienta jedynie kosztów przesyłki zwrotnej.

O problemie nieodebranych przesyłek pobraniowych pisaliśmy także, w jednym z naszych artykułów, do lektury, którego serdecznie zachęcam: 

http://prawoecommerce.pl/wszystko-o-przesylkach-w-sklepie-internetowym-czyli-kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zgubiona-lub-zniszczona-przesylke-oraz-kto-ponosi-koszty-nieodebranej-przesylki-przez-klienta/

https://prokonsumencki.pl/blog/webinar-nieodebranie-przesylki-za-pobraniem-konsekwencje/

 

Dodatkowo zachęcamy do skorzystania z naszego wzoru pisma:

tp://centrumsprzedawcy.pl/sklep/prawo-dla-sklepu/wzor-pisma-przedsadowe-wezwanie-do-zaplaty-wersja-dla-konsumenta/

http://centrumsprzedawcy.pl/sklep/prawo-dla-sklepu/wzor-pisma-przedsadowe-wezwanie-do-zaplaty-wersja-dla-przedsiebiorcy/

 

W razie dalszych pytań prosimy o kontakt na adres: kontakt@prokonsumencki.pl.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...