Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
1.8k wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika (120)
Witam,

Klient chce reklamować wietło. Przy pierwszym użyciu wygieło się (tak twierdzi). Problem w tym, że wiertło tak samo jak ostrze do noża ulega naturalnemu zużyciu. Nie jest możliwe 2 lata wiercić jednym wiertłem czy ciąć nożem dwa lata tak aby oba narzędzia nie stępiły się. Do tego dochodzi jeszcze coś takiego jak nie umiejętne posługiwanie się narzędziem. Wiertło np. bardzo łatwo wygiąć lub złamać jeśli się nie umiejętnie z nim ochodzi.

Moje pytanie:

Jak postępować w przypadku zgłoszenia reklamacji na wiertło? W tym przypadku w komplecie było kilka wierteł. Jedno Pan złamał a drugie wygiął.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Na wiertła, podobnie jak na większość produktów, rękojmia obowiązuje przez okres 2 lat i w tym czasie kupujący ma prawo składać reklamacje. Sprzedawca odpowiada jednak jedynie za wady, które tkwiły w produkcie w chwili jego wydania, a zatem nie odpowiada Pan za uszkodzenia, które powstały z winy klienta. Jeśli jednak fakt złamania wiertła wynikał z jego słabej jakości wówczas sprzedawca odpowiada za wadę.

Nadto warto wskazać, że jeśli reklamacja jest złożona w pierwszym roku od wydania rzeczy to sprzedawca musi udowodnić, że wada nie tkwiła w produkcie w chwili jego wydania, zaś w drugim roku ta odpowiedzialność zostaje przerzucona na kupującego.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl
przez użytkownika (120)
Dziękuję za odpowiedź.
Ciekawa sytuacja ponieważ w praktyce klient nie może mi udowodnić, że wiertła są słabej jakości. Jednocześnie ja nie jestem w stanie udowodnić, że wiertła są dobrej jakości ( nie mam możliwości udowodnienia, że wiertło złamał klient). Sytuacja patowa.
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Niestety tak właśnie wygląda regulacja prawna, że w pierwszym roku ten ciężar dowodu spoczywa na sprzedawcy, a w kolejny na kupującym.

Pozdrawiamy
Zespół Prokonsumencki.pl

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...