Dzień dobry,
Co do zasady nasze wsparcie prawne jest przeznaczone dla przedsiębiorców, nie dla konsumentów. Zachęcamy Panią do skorzystania z pomocy Rzecznika Konsumentów.
W skrócie jednak wskażemy jak wygląda Pani sytuacja.
Niestety nie wskazuje Pani czy telefon był reklamowany z tytułu rękojmi czy też z tytułu gwarancji, co jest istotną różnicą i w obydwu przypadkach mogą Pani przysługiwać inne uprawnienie.
Jeśli założymy, że reklamacja była z tytułu rękojmi to należy przyjąć, że sprzedawca ma 14 dni na poinformowanie Panią o wyniku rozpatrzenia reklamacji. Jeśli nie zrobił tego w terminie 14 dni wówczas uznaje się, że reklamacja została uznana.
Ustawa nie wskazuje jednak terminu w jakim sprzedawca ma obowiązek zrealizować roszczenie reklamacyjne. Mówi tutaj, że powinno nastąpić to niezwłocznie.
Nie mamy jednak od Pani informacji czy 3 tygodnie trwa naprawa czy też trzy tygodnie minęły od momentu złożenia reklamacji. Jeśli 3 tygodnie minęły od momentu złożenia reklamacji to tutaj sprzedawca miał 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a zatem sama naprawa trwa dopiero 1 tydzień. Najczęściej (ale nie zawsze) uznaje się, że przy tego typu naprawach niezwłocznie będzie oznaczało 14 dni. Jest to jednak podejście praktyczne, a nie potwierdzone jakimkolwiek przepisem prawnym, bowiem takiego nie ma.
Pozdrawiamy
Zespół Prokonsumencki.pl