Witam,
Klient zakupił u nas 3 opakowania preparatu. Produkt składa się z opakowania kartonowego i buteleczki w środku. Zamówienie było spakowane w karton firmowy, następnie 3 produkty owinięte były folią bombelkową. Klient odebrał paczkę, otworzył karton, rozciął folię bombelkową nożem przez co uszkodził opakowanie jednego produktu. (Przecięcie wzdłuż opakowania). Postanowił skorzystać z możliwości zwrotu. Odesłał nam towar. Po otwarciu paczki zauważyliśmy uszkodzenie do czego Klient się przyznał. Nie było to normalne otwarcie opakowania lecz zniszczenie. (opakowanie można bez problemu otworzyć w miejscu do tego przeznaczonym)
Czy w takim przypadku mogę potrąić z wpłaconej kwoty odszkodowanie za zmniejszenie wartości towaru? W jaki sposób to wycenić? Takich opakowań nie można kupić. Aby sprzedac ponownie ten produkt będę musiał udzielić kolejnemu kupującemu 30% rabatu. Czy kwotę 30% rabatu mogę uznać jako zmniejszenie wartości towaru?
Klient twierdzi że według nowej ustawy może zwracać towar nawet bez jego opakowania.
Ponadto Klient kupując produkt miał do dyspozycji opcję dostawy Odbiór w punkcie RUCH za 0 zł oraz Inpost Paczkomat za 8.90 zł Wybrał paczkomat za 8.90 zł. Wg nowej ustawy, w tym przypadku nie jestem zobowiązany do zwrotu kosztów wysyłki poniważ Klient miał opcję za 0 zł i wybór paczkomatu był dodatkowym kosztem. Czy dobrze to zrozumiałem?