Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
4.2k wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika (210)
Witam,

Klient zakupił u nas 3 opakowania preparatu. Produkt składa się z opakowania kartonowego i buteleczki w środku. Zamówienie było spakowane w karton firmowy, następnie 3 produkty owinięte były folią bombelkową. Klient odebrał paczkę, otworzył karton, rozciął folię bombelkową nożem przez co uszkodził opakowanie jednego produktu. (Przecięcie wzdłuż opakowania). Postanowił skorzystać z możliwości zwrotu. Odesłał nam towar. Po otwarciu paczki zauważyliśmy uszkodzenie do czego Klient się przyznał. Nie było to normalne otwarcie opakowania lecz zniszczenie. (opakowanie można bez problemu otworzyć w miejscu do tego przeznaczonym)

Czy w takim przypadku mogę potrąić z wpłaconej kwoty odszkodowanie za zmniejszenie wartości towaru? W jaki sposób to wycenić? Takich opakowań nie można kupić. Aby sprzedac ponownie ten produkt będę musiał udzielić kolejnemu kupującemu 30% rabatu. Czy kwotę 30% rabatu mogę uznać jako zmniejszenie wartości towaru? 
Klient twierdzi że według nowej ustawy może zwracać towar nawet bez jego opakowania.

Ponadto Klient kupując produkt miał do dyspozycji opcję dostawy Odbiór w punkcie RUCH za 0 zł oraz Inpost Paczkomat za 8.90 zł Wybrał paczkomat za 8.90 zł. Wg nowej ustawy, w tym przypadku nie jestem zobowiązany do zwrotu kosztów wysyłki poniważ Klient miał opcję za 0 zł i wybór paczkomatu był dodatkowym kosztem. Czy dobrze to zrozumiałem?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Jeśli chodzi o uszkodzenie opakowania, to zmniejszenie zwracanej ceny nie byłoby do końca zgodne z zasadami wynikającymi z ustawy o prawach konsumenta. Część sądów przyjmuje, że opakowanie nie jest częścią produktu, w związku z czym nie dotyczy go możliwość zmniejszenia zwracanej ceny. Jeśli chodzi o dostawę, możliwe jest uznanie dostawy do kiosku Ruchu za najtańszą przesyłkę, ale tylko w przypadku gdy tego typu przesyłka jest rzeczywiście alternatywą dla zwykłej paczki tzn. gdy kiosk Ruchu jest blisko zwykłego miejsca dostawy dla danego klienta.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...