Zgodnie z art. 561[1] kodeksu cywilnego, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania rzeczy po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.
Jednakże, zgodnie z tym przepisem, sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.
Różnica w przypadku konsumenta jest taka, że może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
Jeżeli sprzedawca ma wyłączoną rękojmię w stosunku do przedsiębiorców, taki klient może jedynie domagać się odszkodowania na zasadach ogólnych za nieprawidłowe wykonanie umowy. Powinien wówczas udowodnić szkodę, którą mogą stanowić np. cena produktu i koszty zamontowania nowego.