Jeżeli klient jest konsumentem, powinien przesłać towar Państwo na Państwa koszt do zbadania w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli nie jest to możliwe, klient powinien udostępnić towar do zbadania na miejscu.
Jeżeli chodzi o odpowiedzialność producenta, od którego zakupili Państwo towar, zgodnie z art. 555 kodeksu cywilnego "Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem (...), sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa".
Jeżeli natomiast klient jest przedsiębiorcą, to do klienta należy udowodnienie wady produktu. Jeżeli nie udowodnił wadliwości, można jego żądań nie uwzględnić.
Pozdrawiamy,