Dzień dobry,
Zgodnie z art. 561[1] kodeksu cywilnego:
§ 1. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.
§ 2. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.
§ 3. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
Tak więc kluczową kwestią jest, czy klient kupił towar jako konsument, czy też jako przedsiębiorca. Proszę również zwrócić uwagę, że klient żąda alternatywnie zwrotu pieniędzy. W tym przypadku przychylenie się do tego żądania może to być dla Pana bardziej korzystną opcją.
Pozdrawiamy,