Witam,
1. Odwołanie od decyzji
Klient odwołał sie od decyzji o uznaniu jego reklamacji za niezasadną, a jako powód podał fakt, iż nie został poinformowany w terminie 14 dni kalendarzowych.
Po przeprowadzeniu "wywiadu" z klientem i osobą obsługującą reklamację z naszej strony, okazało się, że podjęta została jedynie próba poinformowania klienta o decyzji, niestety telefon nie został odebrany, a w żaden inny sposób obsługa nie dała odpowiedzi. W notatce jest informacja o nieodebranym połączeniu z datą na ostatni dzien ustosunkowania się do reklamacji.
Klient odwołuje się, że nie było to sutecznym sposobem przekazania mu informacji o naszej decyzji.
Czy ma rację? Czy w takim przypadku musimy uznać reklamację za stosowną i spełnić żądania? W jaki sposób zatem przekazywać informację o decyzji by było to uznane za skuteczne (sms, e-mail + telefon)?
2. Reklamacja produktu, który klient uszkodził
Klient jako powód reklamacji podał informację, że przy pierwszym użyciu produktu pękła część obudowy. Czy mając pewność, że wysłany został produkt w 100% sprawny, a uszkodzenie powstało w następstwie nieprawidłowego użytkowania możemy uznać reklamacje za niezasadną? Klient twierdzi, że otrzyma towar niezgodny z umową, jednak twierdzimy inaczej. Wskazuje na to również jego informacja, że uszkodzenie miało miejsce podczas użytkowania.
3. Jak powinna wyglądać odpowiedź z decyzją o nieuznaniu reklaamcji?
Wysyłając pierwszą odpowiedź o nieuznaniu reklamacji, w wiadomości powinna znaleźć się jakaś specyficzna formułka/zwrot? Czy powinniśmy poinformować klienta o możliwości odwołania się od decyzji?
Pozdrawiam,
Norbert