Klient kupił na allegro zabawkę (czajnik dla dzieci). Kilka dni po otrzymaniu przesylki zareklamował zabawkę, cytuję: w czajniku nie ma przykrywki. Dodam, że oryginalne opakowanie zabawki jest przeźroczyste i nie da się nie zauważyć przy pakowaniu braku tej pokrywki. Jestem pewny, że czajnik był kompletny, dobrze pamiętam tę zabawkę (mam ich raptem kilka i sprzedał się drugi egzemplarz). Pokrywka jest też przymocowana do czajnika (jak w prawdziwym czajniku elektrycznym), co uniemożliwia jej wypadnięcie. Podejrzewam, że klient uszkodził zabawkę, a teraz ją reklamuje. Czy mam jakąś możliwość obrony przed nieuczciwym klientem? Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Mogę nie uznać reklamacji? Czy, jeśli klient zdecyduje się na odstąpienie od umowy bez podaia przyczyny, mogę zwrócić mu kwotę pomniejszą w związku ze zniszczeniem zabawki? Jak obliczyć kwotę zmniejszenia (dla mnie zabawka będzie już bezwartościowa)?
Pozdrawiam