Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
810 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient kupił rowerek dziecięcy, oddaje go pisząc że kierownica się nie blokuje (w opisie produktu jest informacja że kierownica się nie blokuje). Produkt przyjechał do nas z brudną tapicerką i wgnieceniami w plastikowej feldze koła oraz śladami jazdy na piankowych kołach. Sprzedając teraz ten towar dalej jest on już nie pełnowartościowy. Oddając całą kwotę ponoszę stratę bo rowerka już nie sprzedam. Jak mogę wyegzekwować potrącenie na nowe części by wymienić je w rowerze by sprzedać go za 100% wartości?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu jeżeli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy. W tym przypadku stan produktu wskazuje, że klient korzystał z niego w sposób wykraczający poza powyższe granice. 

Przed zwróceniem klientowi pieniędzy należy wezwać go do zapłaty kwoty, o którą zmniejszyła się wartość towaru (np. mailowo) i wyznaczyć krótki termin, a jeżeli w tym terminie nie zapłaci potrącić tę kwotę z kwotą zwracaną klientowi, a także  poinformować o tym klienta.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...