I. Jak wygląda sytuacja i jaka jest podstawa prawna?
Klient zakupił i opłacił towar na Allegro, jednak go nie odebrał. Poczta Polska powiadomiła dwukrotnie poprzez awizo o przesyłce.
Poczta polska pobiera opłatę za dostarczenie zwrotu i teraz co w przypadku:
1. Klient się nie odzywa. Nie reaguje na emaile. Wyśle mu ponaglenie z potwierdzeniem. Poinformuje o możliwych kosztach magazynowania. Czy mogę go obciążyć kosztami zwrotu i ponaglenia?
2. Klient chce ponownej wysyłki, ale nie chce zapłacić za dostarczenie zwrotu do mnie. Co w wtedy?
3. Klient chce odstąpić od umowy, ale tak jak wyżej nie chce zapłacić za dostarczenie zwrotu do mnie.
II. Czy podobnie wygląda sytuacja, jeżeli klient podał zły adres?
1. Klient podał zły adres, ale przesyłkę ktoś odebrał
2. Klient podał zły adres, ale przesyłka wróciła.