Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
248 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam

Klientka 21 lipca złożyła reklamację na produkt w sklepie stacjonarnym z żądaniem zwrotu gotówki.Była to już 2-ga reklamacja na ten produkt.14 dni na rozpatrzenie tej reklamacji minęło 4 sierpnia przy czym 1-go sierpnia został wysłany do klientki list polecony za potwierdzeniem odbioru z informacją o naprawie produktu.Mamy 5 sierpnia i klientka przyszła do salonu po zwrot gotówki bo żadnego listu jej poczta nie doręczyła .W salonie została poinformowana o naprawie produktu.Stwierdziła że ją to nie interesuję bo ustawowo 4 sierpnia najpóżniej powinna być poinformowana o sposobie załatwienia reklamacji.W tym wypadku kogo jest wina  za nie doręczenie listu.Poczty ? czy firmy do której została złożona reklamacja ?

Pozdrawiam

Sylwia

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry

Zwracam uwagę, że skoro jest to już druga reklamacja na ten określony produkt, to (zakładając, że za pierwszym razem wymienili na nowy lub naprawili Państwo reklamowany towar) klientka nie musi zgadzać się ponownie na naprawę towaru, a może odstąpić od umowy (co w rezultacie oznacza zwrot gotówki) lub żądać obniżenia ceny produktu (czyli częściowy zwrot gotówki, zależny od tego, jak bardzo wada obniża wartość rzeczy sprzedanej).

W przypadku możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży, należy pamiętać, że klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada rzeczy jest nieistotna. To czy w danej sytuacji mamy do czynienia z nieistotną wadą, to już kwestia podlegająca indywidualnej analizie, którą musicie Państwo sami ocenić (najlepiej przy pomocy rzeczoznawcy, jeżeli nie jest to w tym przypadku oczywiste). Wówczas klientce pozostanie oświadczenie obniżenia ceny produktu, na które muszą Państwo przystać, biorąc pod uwagę bezskuteczność tej pierwszej reklamacji.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...