Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
879 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

od niedawna (korzystając z możliwości prowadzenia działalności nieewidencjonowanej), prowadzę na Allegro sprzedaż produktów spersonalizowanych - plakatów oprawionych w ramę. Klient zakupił przedmiot, plakat został przygotowany według wytycznych klienta, zapakowany i wysłany do paczkomatu. Po otwarciu paczki klient zauważył pękniętą szybę w ramie i wystąpił do mnie z żądaniem zwrotu pieniędzy za uszkodzony towar.

Zaproponowałem rekompensatę - zwrot 22% wartości towaru - na pokrycie kosztów związanych z uszkodzeniem przedmiotu w trakcie transportu. Niestety, klient odmówił. Poprosiłem zatem o zwrot uszkodzonego towaru, a po jego otrzymaniu wyślę klientowi plakat z wymienioną ramą. Niestety, klient po raz drugi odmawia, żądając zwrotu pieniędzy.

Jestem w stanie, bez mrugnięcia okiem, wysłać klientowi pełnowartościowy produkt jeszcze raz, ale czy jestem zmuszony oddać klientowi pieniądze za uszkodzony podczas transportu produkt spersonalizowany? Dodam tylko, że na aukcji umieszczona jest informacja o braku możliwości zwrotu towarów wykonanych indywidualnie na życzenie klienta.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu wyżej przedstawionej sytuacji.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry

Przepisy wyłączają możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży produktów o charakterze spersonalizowanym, wykonanych na życzenie konsumenta. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość polega jednak na możliwości odstąpienia przez konsumenta od takiej umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyn (czyli np. po zwykłym rozmyśleniu co do zakupu).

Odrębną kwestią, która właśnie w tym przypadku znajdzie zastosowanie, jest odpowiedzialność Pana jako sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy. Nie można pozbawić konsumenta możliwości reklamowania towaru, jednak konsument również nie może od razu żądać odstąpienia od umowy (i tym samym zwrotu gotówki). W pierwszej kolejności sprzedawca powinien zaproponować wymianę lub naprawę produktu (co też Pan uczynił), a jeżeli nie byłoby to możliwe albo sprzedawca się z tego nie wywiązał, to wtedy klient może faktycznie odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. Z uprawnień tych skorzysta jednak wtedy, gdy sprzedawca nie naprawi lub nie wymieni produktu niezwłocznie i bez nadmiernych trudności, co stanowi jasno art. 560 par. 1 Kodeksu cywilnego.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...