Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
1.6k wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika (140)
Dzień dobry,

prowadzę sklep internetowy i większość ludzi zamawia jako płatność przy odbiorze. Jak to nierzadko bywa przed zakupem kontakt bardzo dobry jednak w momencie, gdy paczka dociera do nabywcy następuje odmowa odbioru. Bez żadnego wytłumaczenia, kupujący tel nie odbiera, na sms nie odpisuje. Wysyłamy mailowo wezwanie do zapłaty - bez rezulatu, wysyłamy pisemne wezwanie do zapłaty z potwierdzeniem odbioru - bez rezultatu. Kolej na założenie sprawy w e-sądzie. No i teraz pojawiają się schody. Skąd wziąć numer pesel kupującego?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Niestety duża część interpretacji przepisów Rozporządzenia RODO prowadzi do wniosku, że żądanie od klientów numeru PESEL przy składaniu zamówienia jest wykroczeniem poza konieczny zakres zbierania danych. Tak więc zbieranie numerów PESEL przy zamówieniach z dostawą za pobraniem, jakkolwiek znacznie ułatwiłoby ewentualne pozwy w e-sądzie, mogłoby zostać uznane za sprzeczne z RODO.

Jak wskazuje e-sąd, "W przypadku braku numeru PESEL pozwanego, konieczne jest zwrócenie się do odpowiedniego organu z wnioskiem o uzyskanie nr PESEL osoby trzeciej" (https://www.e-sad.gov.pl/Subpage.aspx?page_id=42).

Zachęcamy ponadto do korzystania z naszej kompleksowej opieki prawnej dla sprzedawcy, która obejmuje kierowanie przez współpracującą z nami kancelarię radcy prawnego wezwań do zapłaty w stosunku do klientów, między innymi w sprawach o koszty nieodebranych przesyłek pobraniowych:

https://prokonsumencki.pl/uslugi/wsparcie-prawne-sprzedawcy/

Pozdrawiam

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...