Dzień dobry,
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na Pani pytania:
1. Jeżeli sprzedawca uzna reklamację za zasadną i zgodzi się na odstąpienie od umowy, to klient powinien od razu otrzymać zwrot środków. W razie konieczności zbadania produktu, sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu zbadania produktu i podjęcia decyzji do żądania reklamacyjnego.
2. Klient powinien wykazać, że kupił produkt w danym sklepie. Ustawa nie określa, jakie konkretnie ma to być potwierdzenie, zatem nie musi to być zawsze paragon czy faktura, natomiast klient powinien w jakiś sposób wykazać zakup produktu. Na pewno jest to łatwiejsze w sklepie internetowym, ponieważ dane klienta powinny być wówczas w systemie informatycznym sklepu.
3. Tutaj sprzedawca musi samodzielnie zdecydować, czy taki dowód jest dla niego wystarczający. Z prawnego punktu widzenia w tym przypadku pełnoletność nie ma znaczenia.
4. Nie ma obowiązku posiadania takiego druku - konsument może złożyć reklamację w dowolnej formie.
Pozdrawiamy,