Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
336 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam
Jestem osobą prywatna nie prowadzę działalności i sprzedałem osobie prywatnej kości ram przez serwis allegro. Osoba po odebraniu przesyłki stwierdziła ze nie pasuje ram do jego komputera i chce je zwrócić, a następnie stwierdziła ze kości ram są uszkodzone na co przedstawił dokument. Poprosiłem o odesłanie uszkodzonych kości ram w ramach reklamacji z tytułu rękojmi. Po odebraniu przesyłki stwierdziłem ze kości są jednak sprawne i działają poprawnie i wysłałem zdjęcie kupującemu, ale on dalej się upierał ze ma dokument ze są uszkodzone. Wiec oddałem je do serwisu który również potwierdził moja tezę są kości ram dobre. Wiec moje pytanie.1.Musze napisać pismo nie uznające reklamacje podając jakeś paragrafy i je uzasadnić?.2. Czy w takim razie mogę odesłać na koszt kupującego oraz żądać pokrycia kosztów sprawdzenia serwisu.3.Jak mogę się zabezpieczyć aby ponownie nie odesłał mi tych kości.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Odpowiadając na pytania:

1. Konieczne jest ustosunkowanie się do roszczeń kupującego. Nie ma oznaczonej formy takiego ustosunkowania się, ani konieczności powoływania przepisów. Informacja może być np. pisemna albo mailowa.

2. Produkt powinien by odesłany na koszt sprzedawcy.

3. Jeżeli reklamacja jest nieuzasadniona, to nie przysługuje ponowna reklamacja z tego samego powodu. W razie ponownej reklamacji z tego samego powodu można nie uznać reklamacji i wymagać odebrania przez klienta towaru na jego koszt.

Pozdrawiamy,

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...