Dzień dobry,
Jeżeli klient kupił towar jako przedsiębiorca, nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Jeżeli chodzi o opóźnienie, zgodnie z art. 543[1] kodeksu cywilnego: "W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić."
Jeżeli zatem nie mieli Państwo w umowie albo regulaminie wpisanego umownego prawa odstąpienia od umowy, z podanych informacji wynika, że kupujący nie miał prawa do odstąpienia, ponieważ nie wezwał Państwa wcześniej do wykonania umowy i nie wyznaczył dodatkowego terminu. Zatem na podstawie podanych informacji można stwierdzić, że mogą Państwo domagać się wykonania umowy od klienta tj. przyjęcia towaru i zapłaty pozostałej części ceny.
W razie dalszych pytań w tej sprawie, zapraszamy do kontaktu pod adresem kontakt@prokonsumencki.pl.
Pozdrawiamy