Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
5.9k wizyt
w Inne przez użytkownika
Klient złożył w sklepie internetowym zamówienie na meble w dniu 30.09.2015 wpłacając zaliczkę i zastrzegając datę ewentualnej dostawy po 15.10.2015. W dniu 15.10.2015 klient został poinformowany telefonicznie o gotowości przez nasz sklep do wysłania zamówienia. W dniu 19.10.2015 klient napisał na adres mailowy - "Oświadczam,że zgodnie z Art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku,o prawach konsumenta (Dz.U.2014.poz.827) odstępuje od umowy zakupu mebli nr 948 ,zawartej dnia 30.09.2015 roku." Klient nie otrzymał jescze zamawanego towaru, lecz został on przez nas zakupiony i przekazany przewoźnikowi do wysyłki, co poczyniło koszty. Proszę o odpowiedź czy w związku z odstąpieniem klienta od umowy po terminie 14 dni, lecz przed dokonaniem wysyłki towaru nadal musimy zwrócić klientowi wpłaconą zaliczkę do złożonego zamówienia ponosząc przy tym wszelkie koszty związane z zakupem i przewozem towaru? Jak mamy zareagować na tego typu odstąpienie od umowy?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.5k)

 Pani Agnieszko,

zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, 14 dniowy termin na odstąpienie od umowy przez konsumenta płynie dopiero od momentu wydania rzeczy (jednak oczywiscie konsument ma prawo skorzystać z niego także wczesniej):

"Art. 28.

Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik (...)."

W związku z powyższym, konsumentowi w opisanym przez Panią przypadku przysługiwało prawo do skutecznego odstapienia od umowy.

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca zwraca konsumentowi, który odstąpił od umowy, zapłaconą przez niego cenę towaru oraz wpłacone koszty dostawy - przepis ten bedzie miał zastosowanie także w Państwa przypadku - nie przysługuje Państwo prawo do potrącenia żadnej części ze zwracanych klientowi kosztów.

W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...