Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
688 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Klient 1,5 roku temu zakupił w naszym sklepie mebel (półkotapczan) do samodzielnego montażu.

Obecnie zgłosił reklamację, iż mechanizm sprężynowy nie funkcjonuje prawidłowo i żąda jego naprawy. Jako sklep zaproponowaliśmy Klientowi (po konsultacji z producentem łóżka) w ramach reklamacji dosłanie nowego zestawu sprężyn, jednak Klient wymaga naprawy mechanizmu przez sklep.

W swojej ofercie nie posiadamy usługi montażu mebli i nie mamy pewności, że Klient po zakupie zmontował mebel oraz ww. mechanizm prawidłowo. Czy Konsument ma prawo żądać wymiany sprężyn (lub innego wadliwego elementu) przy zakupie mebla do samodzielnego montażu? Jakie obowiązki spoczywają na sklepie?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

Zgodnie z art. 561[1] § 1 kodeksu cywilnego: 

"Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy."

Jak wynika z tego przepisu, klient może żądać od Państwa zamontowania nowych sprężyn albo może zlecić wymianę na Państwa koszt.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...