Szanowni Państwo,
na wstępie pragnę wyjaśnić, że wskazywany przez Pana 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji dot. sytuacji w której konsumentem (zgodnie z art. 22[1] KC osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) sklada przedsiębiorcy reklamację z tytułu rękojmi żądając wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona. W takim przypadku nieustosunkowanie się do reklamacji przez sprzedawcę skutkuje jej uznaniem (por. Art. 561[5] KC)
Z opisanego stanu sprawy wynika (reklamacja między przedsiębiorcami), że wskazywany przepis KC nie będzie miał zastosowania. Do opisanej sytuacji należy stosować Rozporządzenie
Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.) wydanego na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe. Określono w nim, że odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika (§ 6. ust. 1.), a także, żenieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji (§ 10.) Na marginesie pragnę dodać, że Trybunał Konsytucyjny bada konstytucyjność tego rozporządzenia - http://klauzuleniedozwolone.pl/czy-skutek-uznania-reklamacji-z-uwagi-na-brak-odpowiedzi-przewoznika-w-terminie-30-dni-jest-zgodny-z-konstytucja/.