Szanowna Pani,
ustawodawca nie przewidział żadnej szczególnej formy na złożenie reklamacji, dlatego może zostać złożona zarówno w formie mailowej, telefonicznej, czy konsument może skorzystać ze wzoru pisma reklamacyjnego. Dla skutecznego złożenia reklamacji nie jest wymagany paragon - proszę zapoznać się z analizą przypadku sklepu Auchan: https://prokonsumencki.pl/blog/paragon-moze-ulatwic-zlozenie-reklamacji-wnioski-po-decyzji-zobowiazujacej-uokik-wobec-auchan/.
Należy uznać, że reklamacja została skutecznie złożona drogą telefoniczną. Dodajmy, że ustawodawca nie uzależnia skuteczności reklamacji od dostarczenie reklamowanego towaru, czy też nawet od zdjęć reklamowanego towaru. Rozumiem, że ustosunkowała się Pani w terminie do złożonej reklamcji? W mailu wskazała Pani, że Ponieważ wiem z jakiego materiału jest ten produkt wykonany i co za tym idzie jakie działanie musiało być wykonane aby dokonać takiego zniszczenia (czyszczenie niewłaściwym środkiem) odpisałam to klientce. Jeżeli jest Pani pewna, że z opisu uszkodzenia towaru przedstawionego przez konsumentkę jednoznacznie wynika, że wywołane zostało nieprawidłową jego konserwacją, to proszę skierować do niej odpowiednie pismo (najpiej listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Może Pani oczywiście wymienić reklamowany produkt. Podkreślam, że to Pani podejmuje ostateczną decyzję.