Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
227 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika

Klient po otrzymaniu przedmiotu odstąpił od umowy, twierdząc dodatkowo że towar jest wadliwy. Po odesłaniu przedmiotu klient otrzymał od nas zwrot wpłaty, a uszkodzony przedmiot wysłaliśmy do serwisu, który stwierdził, że wada wynikła z niezgodnego z instrukcją montażu, gdzie klient musiał zastosować inne niż fabryczne śruby (dłuższe), co doprowadziło do przebicia jednego z elementów.  Czy mamy możliwość dochodzenia odszkodowania od klienta, ponieważ towar nie nadaje się do dalszej odsprzedaży?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Klient w tej sytuacji może odpowiadać za zmniejszenie wartości rzeczy w wyniku korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jej charakteru. Jeżeli już otrzymaliście Państwo produkt od klienta i zwróciliście mu środki, to mogą Państwo wezwać go do zapłaty kwoty, która będzie odpowiadać zmniejszeniu wartości produktu. Niestety takie wezwanie może nie być skuteczne, zwłaszcza, że zwróciliście już Państwo klientowi wpłatę i nie mogą jej Państwo potrącić. Jeżeli więc klient nie będzie chciał uregulować kwoty wynikającej z wezwania, to mogą Państwo skierować sprawę na drogę sądową. Będzie się wiązało to jednak z dodatkowymi kosztami m.in. opłacenia pozwu czy pomocy prawnej, a także w przypadku przegranej sprawy - opłacenia kosztów postępowania sądowego. 

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...