Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego § 1. "Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy". Pojęcie wydania przy sprzedaży połączonej z wysyłką zdefiniowano w art. 544 KC § 1. "Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju". Jeżeli więc klientem jest przedsiębiorca, to od momentu wydania rzeczy kurierowi przechodzi na klienta ryzyko utraty rzeczy. Klient nie może więc obarczać winą sprzedającego, jeżeli ten prawidłowo nadał przesyłkę kurierowi. W takiej sytuacji to klient powinien złożyć reklamację u przewoźnika i próbować dochodzić od niego odszkodowania.
Jeżeli klient chciałby domagać się od sprzedawcy odszkodowania za to, że przesyłka nie dotarła to musiałby wykazać, że sprzedawca nieprawidłowo nadał przesyłkę.
396 pytań
402 odpowiedzi
68 komentarzy
1.4k sprzedawców